۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند
سرخط خبرها

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی: دخالتی در تعیین قیمت مرغ نداشتیم | اجازه صادرات دام زنده را نمی‌دهیم

  • کد خبر: ۱۶۴۲۵۱
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی: دخالتی در تعیین قیمت مرغ نداشتیم | اجازه صادرات دام زنده را نمی‌دهیم
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: کمیته ساماندهی کشتارگاه‌ها در حال انجام است و باید سرعت کار در این رابطه بالا برود.

به گزارش شهرآرانیوز، سید محمدآقا میری، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با حضور در نشست تخصصی همایش مدیران کشتارگاه‌های دام و طیور منطقه ۳ کشور که در مشهد برگزار شد در پاسخ به مطالبات فعالان حوزه دام و طیور گفت: کمیته ساماندهی کشتارگاه ها در حال انجام است و باید سرعت کار در این رابطه بالا برود. انجمن ها و اتحادیه ها بازوی قوی دولت هستند و به هیچ وجه دولت نمی تواند جایگزین بخش خصوصی شود و اینکه صفر تا صد تامین مرغ و تخم مرغ به اتحادیه‌ واگذار شد، نشان دهنده همین رویکرد است. در بحث تعیین قیمت مرغ دخالت نکردیم. 

وی با اشاره به کمک از بخش خصوصی برای تعیین قیمت ها گفت: از اتحادیه ها هم در بحث تعیین قیمت کمک گرفتیم و حتی یک بازه زمانی را برای تعیین قیمت در نظر گرفتیم و همه عوامل تاثیرگذار را در بحث قیمت در نظر گرفتیم. اتحادیه ها هم باید خودشان را به دولت ثابت کنند که اثر گذاری دارند. دولت حتی در بحث نهاده ها هم از نظر نظارت اتحادیه کمک می گیرد. 

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: هدف ما در اصل، تحقق شعار سال است، شعاری که بسیار هوشمندانه از طرف مقام معظم رهبری تعیین شده است. از دیگر اهدا، افزایش تولید و هم تامین بازار داخلی و صادرات است. ما نیز با سیاست خلق الساعه در بحث صادرات و‌ ممنوعیت آن مخالف هستیم. اگر تولید کننده، میزان نیاز بازار را تامین کرد، مازاد را می تواند صادر کند و این مجوز از همین الان باز است فقط یک تفاوت اینکه نهاده یارانه که تولید تعلق می گیرد یا باید از  تولید کننده به اندازه یارانه عوارض بگیرد و یا اینکه ارز حاصل از صادرات با نرخ ۲۸هزار تومان دریافت شود و‌ ما تاکید به راه دوم داریم.

آقا میری درباره افزایش قیمت مرغ گفت: فعالان پاسخ بدهند چه اتفاقی افتاد که باید ۴۰ درصد محصول نهایی گران شود و مرغ به ۶۰ هزار تومان برسد؟ نه دستمزد ده برابر شده و نه نهاده افزایش قیمت قابل توجهی داشته است. دولت باید به عنوان حامی مردم ورود کند و اجازه سوداگری را ندهد. خود اصناف هم وارد کار شوند و قیمت مصوب را بروی محصول درج کردند. 

وی با تاکید بر اینکه ما حمایتمان از بخش خصوصی را داریم، تصریح کرد: جایگاهی که دولت به بخش خصوصی دارد جایگاه پدر و فرزندی است. الان هم در کنار فعالین اقتصادی با همین‌ نگاه ایستاده ایم. اما در جایی که احساس کنیم امنیت غذایی مردم به مخاطره بیافتد از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهیم کرد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: بحث صادرات دام زنده را اجازه نمی‌دهیم و به هیچ وجه نباید انجام شود. اگر هر استانی مازاد تولید داشته باشد، پشتیبانی امور دام خریدار است و با قیمت کارشناسی خریداری می شود.

آقامیری تاکید کرد: تا تضمین تامین گوشت داخل انجام نشود و تعیین تکلیف آمار تولید داخل به تفکیک استان مشخص نشود، اجازه صادرات دام نمی‌دهیم. پشتیبانی امور دام و سایر بخش های مربوطه که مشخص شده خریدار خواهند بود. در حوزه ذخیره سازی اگر چنانچه اتحادیه ها امکان دارند ما مشکلی نداریم. بارها گفته شده به مدیران باید با اقتدار مقابل کشتارهای غیرمجاز بایستند چرا که سلامت مردم برای ما خط قرمز است و این یکی از موارد ارزیابی مدیران در استان‌ها است. پیگیر موضوع مالیات بر ارزش افزوده هستیم و به موجب قانون هیچ کس حق ندارند پولی را از مردم دریافت کند و یا به مردم ببخشد الا به دستور قانون.

وی درباره قطعه بندی مرغ و عرضه آن در بازار گفت: کشتارگاه بابد پنج درصد تولید خود را به قطعه بندی اختصاص دهد نه اینکه بخش اعظم آن به قطعه بندی اختصاص یابد. نیاز بازار باید در این موضوع دیده شود. ما با قطعه بندی مخالف نبوده  اما با روش آن مخالفیم. در بازار باید هر محصول، کد رهگیری داشته باشد چرا که این حقوق مشتری است در غیر این صورت حق مشتری از بین رفته است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: نباید قطعه بندی غیر مجاز وارد بازار شود و هیچ کشتارگاهی حق ندارد بدون برچسب روانه بازار کند و الزما باید محصول قطعه بندی برچسب‌دار باشد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: همه ما یک وظیفه داریم و آن هم تهیه غذای سالم و حلال هستیم.

حامد زارعی افزود: دامپزشکان در سخت‌ترین شرایط در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: پرونده‌های انظباطی شکل گرفته بسیار اندک است و این موضوع به واسطه تلاش مدیران کشتارگاه‌های دام و طیور رخ داده است.

این مقام مسئول بیان کرد: وقتی از ورود یک لاشه دام که اکنون چندین میلیون تومان قیمت دارد، ولی به واسطه مشکل یا بیماری از آن جلوگیری می‌شود تا سلامت مردم تضمین شود، کار بسیار سختی است و فشار‌های مختلفی بر این افراد وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه دامپزشکی کشور بسیار توانمند است، اظهار کرد: دامپزشکی رشته بسیار گسترده‌ای است و به همین دلیل، فردی که از دانشگاه فارغ تحصیل می‌شود برای آماده شدن در محیط کاری نیاز به اطلاعات دیگری دارد و به همین دلیل برای رفع این حلقه مفقوده، بسته آموزشی در حال تعریف است و به زودی رونمایی می‌شود.

مدیرکل دفتر نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز با اشاره به موضوع مهم نظارت بر کار‌ها اظهار کرد: کشور ما نیاز به همت همه جانبه دارد و هر کدام یک از مردم و مسئولان باید کار خود را به خوبی انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین روح‌الله رحمانی مهر با بیان اینکه اگر این موضوع رخ دهد بسیاری از مشکلات نیز حل می‌شود، ادامه داد: وقتی در حوزه بهداشت و غذای مردم تخلفی صورت گیرد، مردم با مشکلاتی رو به رو میشوند و به همین دلیل وظیفه مدیران کشتارگاه‌های دام و طیور بسیار مهم است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: تفاهم نامه بین کشتارگاه‌های دام و سازمان دامپزشکی منعقد شده تا به منظور توسعه بهداشتی و همچنین نظارت ذبح شرعی، همچنین رتبه بندی کشتارگاه در حال پیگیری است.

قاسم رضائیان زاده افزود: در کشور ما ۳۱۶ کشتارگاه طیور وجود دارد که از این تعداد ۲۲۲ کشتارگاه فعال هستند و از تعداد ۴۱۳ کشتارگاه دام هم ۱۳۳ آن‌ها صنعتی و ۲۸۰ کشتارگاه نیز سنتی است.

وی ادامه داد: اجرای قوانین با کمک مدیران کشتارگاه‌های دام و طیور در حال انجام است و به همین دلیل برای انجام آن نیاز به هماهنگی با سازمان دامپزشکی است.

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان دامپزشکی نیز در این مراسم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: تمام رمز و راز برای رسیدن انسان‌ها به درجات بالا، در خوراک و طیب بودن آن است.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم افزود: خوراک طیب دارای ویژگی حلال و دلچسب بودن آن است.

دومین نشست تخصصی مدیران کشتارگاه‌های دام و طیور منطقه سه در مشهد با حضور مدیران کل دامپزشکی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان و قزوین، مسئولین دفاتر نمایندگی، ولی فقیه در دامپزشکی این استان‌ها و نیز مدیران کشتارگاه‌های دام و طیور استان‌های یادشده طی روز‌های ۲۴ لغایت ۲۶ اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->